Tento článek je založen na informacích z případové studie, kterou naleznete ke stažení níže
Realtime marketingové akce jsou skvělým nástrojem netradiční propagace našich zákazníků s pomocí všeobecně známých akcí, názorů atd. Umožňují vytvořit komunikaci neobvyklým, ale za to velmi poutavým stylem. Díky tomu se kampaň zákazníka stane nezapomenutelnou. A jednou z takových výzev byla i realtime marketingová kampaň pro našeho zákazníka, společnost METRUM. Kampaň vznikla v únoru 2022 a byla propojena s Olympijskými hrami v Pekingu.
Tvorba a obsah kampaně
Tato konkrétní kampaň byla vytvořena v poměrně krátkém čase. Od prvotního nápadu na schůzce po odeslání finálních dat uběhlo 14 dnů. Přičemž od vyfocení první fotky po odeslání kompletních materiálů to bylo dnů 7.
V kreativitě jsme dostali volnou ruku a poměrně dost jsme se na ní vyřádili. Hlavním nosným prvkem kampaně bylo vytvoření kreativního pojetí a následně stylu fotografií, který bude kampaň provázet.
A samozřejmě samotné focení. Důraz byl kladen na silnou asociaci produktů ve vztahu k olympijským sportům, ve kterých je Česká republika na vysoké úrovni. Dále pak na patriotismus, kdy jsme se snažili vyzdvihnout fakt, že naším zákazníkem je ryze česká firma a komunikovaly se primárně produkty od ČESKÉHO STAVITELE, který je společnosti METRUM.
Pro klienta jsme připravili široké portfolio komunikačních prostředků. V první řadě se jednalo o leták, ve kterém byly využity fotografie a vyzdvihnuty produkty, které mají asociaci k olympijským sportům. Dále jsme připravili na toto téma newsletter pro B2B zákazníky společnosti METRUM, příspěvky na sociálně sítě s jednotlivými fotografiemi, texty a aktualitu na webové stránky zákazníka.
Do focení se samozřejmě nezapojily jen produkty od společnosti METRUM. Jako rekvizity posloužily také artefakty od skutečných olympioniků. Můžeme jmenovat třeba hokejku jednoho z legendárních českých a zlínských hokejistů, Petra Čajánka.
Vyhodnocení kampaně
Bezesporu důležitá jsou i čísla na závěr kampaně a odezva od zákazníků společnosti METRUM. Reakce zákazníků i fanoušků na sociálních sítích byly velmi pozitivní a díky tomu se ukázalo, že tato kampaň měla opravdu smysl. Řečí čísel je to následovně:
- Dosahy příspěvků na sociálních sítích byly ve stovkách tisíc.
- Trafik na webových stránkách byl o 10% vyšší než je standard.
- Cena za proklik se snížila o 50% oproti standardu.
- Fanouškovská základna na sociálních sítích stoupla o 15% oproti stavu před kampaní.
Realtime marketing se METRUM osvědčil natolik, že v něm společně pokračujeme i nadále a využíváme jej v rámci významných světových dní. Jak jsme již říkali na začátku, je to skvělý a neotřelý nástroj komunikace směrem k zákazníkům, který si, pokud je dobře promyšlený, jednoduše zapamatují a mají tak myšlenku vždy spojenou právě s firmou, která si tento typ komunikace zvolila.
A co vy?
Zalíbila se vám myšlenka realtime marketingu a chtěli byste něco podobného využít i ve vaší společnosti? Není nic jednoduššího než se nám ozvat a určitě společně najdeme cestu, jak ze zdánlivě nesouvisejících událostí a produktů či služeb vydolovat nezapomenutelnou kampaň. Těšíme se na vás!