Pamatujete si, jak jsme vám v minulém článku vyprávěli o tom, že umíme zajistit firemní oblečení od prvotního nápadu až po finální výrobu? Dnes vám ukážeme, jak vypadá firemní oblečení v praxi na příkladu naší spolupráce s fryštáckou společností SOLAR-TECHNIK, kterou jsme oblékli od dílny až po management. A povíme si o tom, jak se SOLAR-TECHNIK prokousal fází vzorkování až po první objednávku a že to není nic pro nedočkavce, nebo proč se pro obchoďáky vybíraly modely s výšivkami a pro dílnu zase potisky, v jakých barvách se jednotlivé oblečení vybíralo, do jakých ročních období a taky proč se nevybíralo nic „tlustého“ jako jsou péřovky?
Jak to vypadalo v Solaru před spoluprací s námi?
Dříve si každý nosil, co chtěl, ale jak firma rostla a stabilizovala se, bylo jasné, že SOLAR-TECHNIK bude potřebovat firemní oblečení. Naše spolupráce začala kompletním rebrandingem společnosti, o kterém se můžete více dozvědět zde. V rámci nové identity jsme sjednotili i firemní oblečení. Rebranding firma realizovala u příležitosti svého 30letého výročí s cílem osvěžit a zmodernizovat svou firemní image, včetně zavedení nového oblečení. Hlavní myšlenku a další podrobnosti o tomto projektu se dočtete zde.
Fáze vzorkování a první objednávka
Projít si první objednávkou je vždy z hlediska času asi nejnáročnější fáze. Je důležité vybrat správnou velikost, střih a materiál, aby se každý cítil pohodlně, dobře a aby oblečení odolalo podmínkám daného prostředí. Nicméně od toho jsme tady my, abychom se vším pomohli a pokud se v našem portfoliu ztratíte, rádi Vám vytipujeme požadované artikly na míru.
Kromě zkoušení vše zařídíme za vás
- Jelikož máme v portfoliu přes 6000 položek (do katalogu můžete mrknout zde) tak je zcela logické, že po zákaznících nechceme, aby se tím probíjeli sami, pokud tedy vyloženě nechtějí. 🫣😁 Začali jsme tedy tím, že jsme vytipovali oblečení, které nejlépe sedí materiálem a střihem daným potřebám a současně vystihuje identitu firmy. Přemýšleli jsme nad tím, jaké oblečení se hodí pro montéry, jaké pro zaměstnance dílny, jaké pro obchodní zástupce a samozřejmě i pro top management. Návrhy jsme pak poslali přímo paní ředitelce. Ta následně rozhodla, jaké modely a jednotlivé barevné varianty by s kolegy chtěli vyzkoušet.
- Vždy říkáme, že u oblečení není nutné dodržovat logomanuál a zákazníci mají možnost se více odvázat. Kromě jednotných triček či košil si mohou nechat vyrobit i odvážnější kousky pro prezentaci značky, které mají upoutat pozornost, ale zároveň jsou vhodné pro běžné nošení, aniž by příliš zdůrazňovaly samotnou značku.
- Po vzájemném odsouhlasení jsme se vrhli na zajištění vzorků. Oblečení jsme objednali a dodali pro otestování velikostí vybraných artiklů. Tyto vzorky na vyzkoušení velikosti poskytujeme vždy bez výšivek a potisků, aby je bylo možné snadno vrátit, pokud by vám nevyhovovaly. Vždy poskytujeme vzorky na vyzkoušení velikosti bez výšivek a potisků, aby je bylo možné snadno vrátit, pokud by vám nevyhovovaly
- V SOLARU si vzorky vyzkoušeli a vybrali si, co jim nejvíce vyhovuje. V tu chvíli jsme se mohli pustit do výroby „ostrých“ kusů.
- Proces výběru vhodných artiklů není jen o objednání nějakého počtu kusů a barev, ale o celkovém přemýšlení, jak nejlépe vystihnout image i potřeby každého zákazníka. Společně se SOLAREM jsme vybrali konkrétní střihy, hráli jsme si s barevnými kombinacemi od zipů až po potisky a přemýšleli, jaké druhy oblečení budou potřebovat rovnou, ale i do budoucna.
- Pak už to byla hračka, protože jsme mohli udělat objednávku na míru, vše vyrobit, hezky zabalit a přivézt. A od té doby máme nastavený, jak se říká „mustr“ pro všechny budoucí objednávky.
Jak jsme přemýšleli nad výběrem technologických metod?
V rámci pozic se nepohybují zaměstnanci ve stejném prostředí, a proto se tomu musel přizpůsobit i výběr oblečení a vhodných technologií pro výrobu. Vše, co nabízíme si můžete prohlédnout na našem webu Firemní a reklamní oblečení, ale ve zkratce to bylo asi takto:
- Montéři pracují v náročném terénu a jsou hodně v pohybu, proto se zvolila metoda výšivek, spíše outdoorového oblečení odolného proti natrhnutí, ale splňujícího požadavky na pohodlí při každodenním nošení. Díky tomu jsme se zaměřili na lehčí a vzdušnější materiály, aby montéři měli při práci větší komfort.
- U zaměstnanců dílny se k výběru přistupovalo podobně, jelikož se pohybují po prostorách dílny a vykonávají manuální práci. Zde byl sortiment nejužší a navíc spojený s kombinací trika potisk, mikiny vesty výšivky. Jestli pak uhádnete proč? Napovíme, že cena v tom není…
- U obchodních zástupců jsme kladli důraz na reprezentativní vzhled, takže jsme si mohli dovolit dražší a kvalitnější kousky. K tomu se nejlépe hodila výšivka, která dodává oblečení profesionální nádech. Ta dodá oblečení větší šmrnc a má i delší životnost než potisk. Například my máme trika se speciálním potiskem stará 3 roky, mají za sebou více než 250 cyklů praní a na potisku to poznáte jen když vám řekneme, na co se zaměřit.
Další objednávky už byly brnkačka
Jakmile jsme si prošli první fází, my i SOLAR jsme přesně věděli, co potřebujeme. Proto jsme se na plno pustili do dalších objednávek. Blížilo se léto a nabízely se tedy kraťase, trička, softshellové bundy a kšiltovky. Na zimu jsme zase připravili hodily mikiny, zimní bundy, čepice, vesty, kalhoty. Postupně jsme takto společně zaplnili několik skříní, ale zároveň jsme vytvořili skvělý benefit pro zaměstnance – nemusí si řešit, co nosit do práce. A vedení jsme ušetřili pár starostí tím, že teď mají jistotu jednotného a reprezentativního vzhledu každého zaměstnance.
Jak by to tedy vypadalo, kdybyste se rozhodli s námi do toho jít? Jednoduše 😉
- Sdělíte nám, pro koho byste chtěli oblečení vybírat (pozice, zaměření apod.).
- My vám vytipujeme, co by vám nejvíc slušelo, respektive, co by vás nejlépe prezentovalo.
- Společně vybereme barevné provedení.
- My vám zajistíme vzorky a ty dodáme k odzkoušení velikostí.
- Vyzkoušíte si a vyberete si to oblečení, které vám bude nejlépe sedět.
- Vybereme technologii, která bude pro obrandování použitá.
- Oblečení objednáme, zabalíme a přivezeme.
Jinými slovy, o vše se postaráme od A do Z a vy tak můžete věnovat čas důležitějším věcem.
Kdo je SOLAR-TECHNIK?
SOLAR-TECHNIK je rodinná firma, která se specializuje na stínící techniku. Má širokou nabídku produktů – od žaluzií a předokenních rolet až po výsuvné markýzy a lamelové dveře. Veškerá výroba probíhá v jejich vlastních prostorách, takže mají pod kontrolou kvalitu každého kousku. Stojí na hodnotách jako blízkost a tradice, což znamená, že se o své zákazníky starají s maximální péčí už více než 30 let. Nabízejí montáže, servis a odborné poradenství. Disponují také profesionální odlakovnou a práškovou lakovnou, čímž rozšiřují své služby a mohou svým zákazníkům nabídnout kompletní řešení na míru.
Jaké artikly pro SOLAR-TECHNIK zajišťujeme?
V rámci jednotlivých pozic jsme nakonec společně vybrali tak, aby oblečení bylo jednak praktické a taky funkční s dlouhou životností. Pro montéry a dělníky se vybrala trička s potiskem, mikiny a vesty s výšivkou a bundy a kalhoty s potiskem. Pro obchodníky to pak byla trička a polo trička s výšivkou, kalhoty i vesty s výšivkou a mikiny a bundy s výšivkou. Co se týče barev, volily se spíše univerzální černá a bílá, případně červená, jelikož je to brandová barva SOLARU.
Co o nás SOLAR-TECHNIK říká
„S naší novou firemní identitou, kterou jsme realizovali ve spolupráci s MANA marketing, jsme velice spokojeni. Firemní oblečení, které bylo součástí celkového rebrandingu, dodalo našemu týmu jednotný a profesionální vzhled, který je nejen praktický, ale také reprezentativní. Naši zaměstnanci vidí v této službě výhodný benefit a celkově se cítí sebevědoměji při jednáních s klienty, kteří naši značku vnímají ještě důvěryhodněji. Byla to skvělá investice do našeho týmu i do celkové image firmy.“
— Dagmar Surá, ředitelka SOLAR-TECHNIK
Kdo je MANA?
V MANA Marketingu se soustředíme na to, co děláme nejlépe – MArketing s NAdhledem. Jsme Zlínská marketingová agentura s osobním přístupem, která navrhuje řešení na míru každému zákazníkovi, bez ohledu na jeho velikost. Naše zkušenosti nás naučily, že nejlepší cesta k úspěchu je ta, která vede přes otevřenost a upřímnou spolupráci. Sami jsme byli zákazníky marketingových agentur, a proto víme, že to chceme dělat jinak – s respektem, pochopením a osobním přístupem. Říkáme tomu „Butikový marketing.”
Tak pokud přemýšlíte o firemním oblečení, neváhejte nás kontaktovat. Jsme partner, na kterého se můžete kdykoliv spolehnout. A vaše firma může být další, kterou oblékneme od hlavy až k patě!